نخست ... 15161718192021 ... آخرین
  1. #171
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    ممنون پس اونی که وسطه و بالابین دو فن و یه توبره کشیدن دورش مگه رله فن نیست؟


    بله اونهم رله هست ومربوط به دور کندوتندنیست..............کارش توزیع برق ویکسانسازی فنهاست................


    ممنون از شما


    با سپاس، رله ها جنسشون یکی هست؟یعنی رله وسط و رله تند و کند فرقی با هم ندارن؟


    بله آقا امین فقط ظاهرشان مثل هم هست جریانی که عبورمیدهندباهم متفاوت هست شمااگردورتندمشکل پیداکردکه غالبا همین هست وبعلت کولرگرفتن بسیارزیاددرهوای گرم پایه هاش ذوب میشوندوسیم متصل روکش خودش راازدست میدهد کاربران خوزستانی عکسهای خوبی از سرویسش درتاپیک گذاشتند






    سلام
    فن داخل کابین ماشینم ( همون فنی که موقع روشن کردن کولریابخاری کلیدشو میزنیم) بعد از بازکردن کامل سوییچ یعنی رو حالت استارت اون فن به حالت خیلی آروم شروع به چرخ میکنه یعنی بدونه زدن کلیدش فن روشنه ولی بادورم کم این مشکل مربوط به چی میشه
    ممنون


    اگرکشویی هست طبیعیه ولی اگردرجه مدورهست روی0بایدخاموش باشد.


    ای کاش قشنگ آموزش باز کردن و تعویض رو بزاری


    بله کشویی هست یعنی حالتش همینه هیچ کاریش نمیشه کرد؟
    خب اینکه عیب محسوب میشه


    عيب نيست دادا
    دليلش تهويه شدن هواي داخل خودرو هست تا هميشه هواي تازه ب سرنشينان برسه .
    دليل دومش هم جرم نگرفتن مسير تهويه هست .
    من مدول فن رو با نوع جديد عوض كردم ( ديگه ٢ تا ترانزيستور بزرگ رو نداره و يه كيت الكترونيكي ساده و قابل تعمير داره ) با اين مدل كلا فن خاموش ميشه ، ولي هر سري فن رو روشن ميكنم ، چند ثانيه اول فقط خاك از دريچه ها بيرون مياد .
    پيشنهاد ميكنم بذارين توي همين حالت استاندارد باقي بمونه .


    Sent from my iPhone using Tapatalk



  2. # ADS
    تاپیک مشکلات سیستم تهویه مطبوع کولر و بخاری سمند
    آگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
    تاریخ عضویت
    امسال
    نوشته
    1026
     
  3. #172
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    خیر.عیب محسوب نمیشود.همانطورکه آقاکیهان هم توضیح دادند،سیستمش همینطورعمل میکند.تغییرش ندهید.


    سلام
    والا عرضم به حضور داش سهیل که بله تسمه تعویض شده ولی یه سری از کارها هم انجام شده که تا قبل از ان همه چیز اکی بود
    یه چند موردشو میگم
    1-تعویض واشر سر سیلندر
    2-کلیه تسمه ها و متعلقاتشون مثل هرزگردها
    3-کلیه سیستم اگزوز تا سر منیفولد
    4-شستشوی کامل اینجکتور
    5-تنظیم موتور ( که البته گفتن که میزان پاشش سوخت 3.5 که باید تو رنج 2.2 تا 2.7 باشه ببرش برا شیم گیری و بردم تعمیرگاه مکانیک گفت موتور مثل ساعت داره کاره میکنه و اصلا دستش نزن تا پشیمون نشده )
    حالا داداشی با تمام این تفاصیر شما چی دسگیرت میشه از این ماجرا کولر قبل از این ماجرا مثل ماشین ژاپنی ها کار میکرد بعد از عمل جرای درست شده مثل گاری بعد از کولر گرفتن


    درودبرشما----علیرضاخانXU7در دورپائین اینقدر قلدرهست که کولرعددی نیست----نظرم روی کثیف بودن مجرای استپرویا خرابی استپرهست----
    افت شدید دورموتورکه یکماه پیش داشتیدهم میتواندبه استپرمربوط باشد------شمادرکناراین کارتعویض فیلترهواوفیلتربنزین اگرکثیف هستندوموقتا بنزین سوپربزنید-----مشکل بزرگی ندارد----و60هزارتا برای90خیلی کم کارکرده است----


    دوستان کم بودن گاز کولر تو قدرت موتور تاثیر گذاره یا ارتباطی با قدرت موتور نداره ؟

    سئوال کلی هست مشکلی خاصی نیست

    ممنونم


    گازکم خنک کنندگی کمتری داردوفشارراروی کمپرسورکم میکند--وفشارکمتری به موتورمی آید--ولی اگربیش ازحدکم باشد،کلا کلاچ کولردرگیرنمیشود وکولرنخواهیدداشت-


    با سلام خدمت دوستان
    بنده تازه عضو شدم ولی از سال 91 تا الان فقط مطالب میخوندم و اگر مشکلی بوده از مطالب داخل سایت حل شده
    ماشین من یه مشکلی داره اونم اینکه یک سری که کولر روشن کرده بودم خاموش کردم دفعه بعد موقع روشن کردن باید سه بار ac رو بزنم تا چراغ کولر روشن بشه
    و بصورت کاملا عادی کار میکنه
    منم دست بهش نزدن تا به امروز که بعضی مواقع موقع روشن کردن یا در حین کار کلید ac کم نور پور نور میشه هر 1 ثانیه و موقع کم نور شدن صدای ناله میده
    دوستان نظرتون چی هستش؟


    فیوزF5درجعبه فیوز را چک کنیدواگرلقی داردمحکم کنید--این فیوز5آمپرهست---
    فیوز30آمپرF21رابهمین ترتیب کنترل واگرلقی داردمحکم کنید-------
    کمبودفشارگازکولرراازطریق کف کردن خشک کن یاDRYERکنترل نمائید----


    سلام اقا سهیل
    ممنون از پاسختون
    اتفاقا خودم شک کردم و همه فیوزهای مربوطه و گاز کولرو چک کردم و دما از اپراتور حدود 1 درجه هستش و همچی مرتب هستش
    بنده شکم به پنل کولر و بخاری هستش چون هر دفعه دقیقا باید سه بار بزنم و یک بار میزنم خاموش میشه و اون صدای ناله ایی که گفتم دقیقا از پنل که بصورت کشویی هست میاد.


    کشوئی ها احتمال قطع ووصل شدن فن کابین را بیشتردارند---شما کشویی فن را تا آخرکامل نبریدویکمقدار مانده به آخر بگذارید---اگرفن کارنکند،برق کولروصل نمیشود--


    همه جوره تستش کردم ولی مشکل هنوز پا برجاست.



  4. #173
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    پس رو قدرت موتور تاثیری نداره؟


    تاثیری روی موتور ازداخل موتورخیر---ولی فشارروی پولی میل لنگ کمترهست--وشما احساس قدرت بیشترموتور ولی خنک کنندگی کمترکولر دارید--



    اره به خدا 60 خیلی کمه همش خابه ماشین
    به توسیه مکانیکی که چند وقت پیش نشونش دادم اکتان بوستر و اینجکتور کلینر ریختم که جواب نداده
    فیلترهارو همین چند وقت پیش برای سفر تعویض کردم ولی استپ موتور و نه احتمالا خودش باشه چون یه سال و نیم گذشته بردمش برای تنظیمات اربعه مکانیکه با اسرار از این استوپ موتور های شرکتی انداخت
    حالا داش سهیل شما استوپ موتور چی پیشنهاد میکنی بگیرم
    دمت جیز داداشی


    ایساکو یک مدل درجه یک92هزارتومن----ویک مدل ایساکو55هزارتومن---همان ایساکودرجه یک 92 تومنی خوبه---دیناپارت هم دارد40تومن خوب کارنمیکندوعمرکمی دارد----
    استپر پراید هم بهش میخورد--دومدل دارد سایپا یدک24تومن که خوبه ولی زودمیسوزدولی دقیق کارمیکند---پرایدی جهان پارت41هزارتومن که عمرخوبی دارد---


    با سلام
    امروز پیگیر قضیه شدم و حدسم درست بوده و مشکل از پنل کولر بود که با تعویض مشکل بطور کامل حل شد.
    ظاهرا پشت کلید کولر پلاتین داره که به علت استفاده فرسوده میشه که قابل تعمیر هم هست ولی من کلیدشو پیدا نکردم و کل پنل تعویض شد


    استوکش ممکن بودبتوانیدتهیه کنید----کل پنل را به چه قیمتی عوض نمودید؟


    سلام اقا سهیل
    برای ماشین من که کشویی تک فیش بود به قیمت 94 هزار تومن بود
    و مدل چرخشی هم 126 هزار تومن هستش
    از فروشگاه ایساکو
    والا هوا انقدر گرم هست که فقط میخواستم درست بشه دما سنج امروز گذاشتم جلو داشبرد تو حالت پارک دیدم رسید به اخرش
    انقدر مکانیزم این کلید ساده هست که بشه تعمیر کرد
    البته من بعد از تعویض فهمیدم


    سهیل جان یک بار تو نمایندگی ایساکو بودم یه نفر پنل کشویی برای نمونه آورده بود مال پارس 86 بود که خراب بود ، فروشنده رفت یه دونه آورد که دو فیش بود و کهنه ه تک فیش خواستم بدونم فرقشون چیه ؟ظاهرشون از جلو فرقی نداشت؟و اینکه میشه کشویی را با چرخان عوض کرد؟


    مدول فنهای قدیمی ٢ تا ترانزيستور بزرگ دارد و يه كيت الكترونيكي ساده و قابل تعمير --که جدیدا ندارند--وفنها درحالت مینیمم کاملا خاموش هستند---آقاکیهان یکبار ازشان سوال کردم نظرشان این بودکه تعویض با مدل مدور4حالته مشکل هست وبایدتغییراتی درسیمکشی داده بشود--


    مرسی
    من چند وقت پیش مدول رو عوض کردم ازینایی بود که دوتا ترانزیستور دارن.باطری ساز گفت زانتیایی بگیر ولی نمایندگی ایساکو گفت که فرق ندارن و یکی هستن
    الان دیگه هیشکی حال تعمیر نداره همه تعویض کارن
    علت اینکه پرسیدم چرخشی با کشویی قابلیت جایگزینی داره یا نه اینه که به نظر 5 سالی هست دیگه کشویی نمیزنن و اگه یه روز لازم شد برا ماشین آدم لنگ نمونه



  5. #174
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    آقا امین اتفاقا استوک کشویی خیلی راحت تر پیدامیشود---حالا اگر برای زیبایی باشد--باتغییر سیمکشی شاید بشود دایره ای خوراند--من تا حالا تجربه ای از کاربران ندیدم که این کار را کرده باشند---


    درود به همه دوستان ماشینم تو حالت کولر کم میاره چیکار باید بکنم


    شما بنزین سوپرخوب بزنید وفیلرشمعهارا75.کنیدوکاملا برق بیاندازید-----آیا فیلترهواوبنزین کاملا تمیزهستند؟


    فشار گازو رو چند تنظیم کنیم بهترین عملکردو داره؟
    درایر چیه؟


    فشارL درحال موتورخاموش3باروفشارHدرحال موتورروشن17باربایدباشد---درحال شتابگیری شدیدهم قطع شدن کولرطبیعی هست--ولی بایدبلافاصله هوای خنک برگردد----سعی کنیدهنگام کولرگیری فشارزیادبه موتورنیاورید---
    درایرDRYERهمان استوانه ای هست که چشمی شیشه ای دارد وبرای کنترل کف گازومشاهده کمبودگازبصورت بصری نزدیک رادیاتوروباتری هست ولوله گازکولر بهش وصله--درمناطق مرطوب باید3ساله ودرمناطق دیگرتا2برابرکارمیکند---ولی عدم کاراییش باعث ورود رطوبت به داخل گازوکمپرسورمیشود---وهوای کولر را گرم میکند---قبل ازتعویضش بدهید کولرساز بازدیدش کند--اگرکمپرسور صدای خیلی کمی دارد--فعلا درایرمشکلی ندارد----ولی گازمرطوب با سرمای کم وعدم رضایت راننده خودش رانشان میدهدوهرچقدرفشارگازرابالا ببرید نتیجه دلخواه عایدنمیشود---


    متاسفانه هنوز لوازم کولرو گیر نیاوردم موقع بستنش کامل میزارم


    سلام

    کولر ماشینم زیاد سرد نیست نشتی و کسر هم نداره.به نظر دوستان بدم گازشو تخلیه کنند و گاز ایتالیایی بزنن بهتر میشه؟ گاز الانش ایران خودرویه


    آقامهدی ضمن اینکه درست فکرمیکنید--اگرماشین بالای5سال کارکرد دارد--درایر توان خشک کردن گازراهم ممکن است ازدست داده باشدوگازمرطوب هم به کمپرسور آسیب میزندوهم خنکی را کاهش میدهد--



    مدل 92 و کم کاره.لوله ای که روی رادیات هست موقعی که کولر روشنه خیلی سرد و خوبه اما خروجیش به اتاق رضایت بخش نیست.یک بار که ماشین زیر افتاب بود کولر زدم تا نیم ساعت خنکی نداد شبیه باد بادبزن بود
    نظر شما بر اینکه تعویض کنم؟؟؟؟


    بر اساس اصول کولر های با گاز A134 لوله ای که وارد اتاق و اواپریوتور میشه لوله گرم هست و هرچی گرم تر هم باشه بهتره(البته از یک دمایی نباید بالاتر باشه)
    اون لوله سرد هم لوله ای هست که در مسیر برگشت قرار داره و اهمیتی نداره که سرد باشه یا گرم ولی قالبا چون در مسیر برگشت هست سرده



  6. #175
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    آقا مهدی: سه سال خیلی زودهست برای ماشین کم کار--بنظرم فشارگاز اگرکم شده(کمتراز17بارموتورروشن خروجیH)،مقداری گاز شارژکنیدواگررضایت نداشتیدسپس کامل تعویض کنید---من هم مدل92و65هزارکارکرددارم---گازفابریک خوب هست هم ازلحاظ کیفیت وهم کمیت ودرآفتاب بدون چادر5دقیقه شروع به خنک کردن میکند---


    فیلتر هوا اره اما بنزین یک سالی هست عوض نکردم منظور از اینکه شمع ها رو 75 کنم چیه


    فیلتربنزین بین15تا20هزارکیلومترعوض کنید---فیلرشمع یعنی فاصله بین دوالکترودشمع را 1. میلی مترکمترکندوروی75.میلی مترویا8.تنطیم کنید--


    دوستان یه سوال استفاده از دور1 2 3 یا 4 کولر فرقی در گرفتن توان از موتور داره؟ منظورم اینه که اگه کولر روی دور1 باشه کمتر به ماشین فشار می یاد یا روی دور 4 یا کلا تفاوتی نداره؟



    فشار بر روي موتور در دور 1 کمتر است


    سلام
    هر قدر شما از دور بیشتری استفاده کنید کولر بیشتر کار میکنه و بعبارتی بیشتر سرد میکنه و این باعث میشه که درگیر باشه و مصرف سوخت هم به نسبت بالاتر خواهد رفت.
    در دورهای پایین تعداد دفعات وصل کولر کمتره و فشار هم کمتر میشه و در مقابل مصرف سوخت هم بواسطه فشار کمتر به موتور کم خواهد شد.


    اگه منظورتون رو درست متوجه شده باشم .باید بگم که فرقی نداره.یعنی دور یک مثلا ده درد توان رو میگیره دور چهار هم همون قدر کم میکنه.اما تنها نکته اش همین هست که دوستان گفتن هر چی دور موتور بالاتر باشه کولر کمتر از دور خارج میشه و این فقط روی مصرف سوخت تاثیر داره.باز هم دوستان میتونن کمک کنن


    سلام
    دوستان احساس میکنم کولر ماشینم زیاد خنک نمیکنه
    هفته گذشته مسافرت بودم (شمال) و تقریبا اکثر مسیر رو در جاده کولر زده بودم....با توجه به اینکه تو جاده از ماشین کولر میگرفتم و تو جاده باید خنک کنندگی کولر بیشتر باشه , اما اینجوری نبود...بطوریکه فرض کنید یکی دو ساعت دائم کولر روشن بود اما کسی داخل ماشین احساس سرما نمیکرد (اینو با توجه به این میگم که قبل از سمند پراید 132 داشتم و تو همین جاده نیم ساعت کولر میزدم سرنشین جلو از سرما دریچه کولر رو میبست....اما این ماشین اینجوری نبود)
    خنک هست بادش اما با توجه به شرایطی که در بالا گفتم یخ نمیکرد
    ماشینم مدل فروردین 94 هست و کارکرد 14500 و تا حالا به هیچ قسمتی از کولر دست نزدم


    آقاامیر-گردش هوارا بگذارید داخل واگرمقدورهست دمای دریچه رااندازه بگیرید-بایدمنهای3درجه باشدواگر10وبالاتربودگازیاک م هست ویا هندی هست--شمابهترهست ابتدا باهمان هندی شارژکنید واگررضایت نداشتید-کامل تخلیه وژاپنی بزنید--


    سلام من سمند ال ایکس مدل 83 دارم چند وقته کولر که میگیرم بعد از چند دقیقه صدای قطع و وصل شدن از داخل داشبورد میاد و آمپر هم بالا میره البته تو اتوبان خارج شهر بالا نمی ره مگر اینکه سربالایی زیاد باشه مثل گردنه های قم به چندتا باطری ساز نشون دادم اول گفتن یه فن مشکل داره اون رو عوض کردم بعد یه مدت دوباره آمپر مخصوصا در سر بالایی تو شهر بالا اومد ایندفعه رله ها رو عوض کردم البته باطری ساز اینو گفت اما مشکل برطرف نشد گفتن از سوکت رله ها ست و باید عوضش کنی اونا رو هم عوض کردم بازم مشکل حل نشد دفعه آخر هم یه قطعه مشکی که دور ش سبز بود رو عوض کردم ورنگ زرد ش رو انداختم نمی دونم اسمش چی بود مثل رله است فقط بزرگتر و مستطیل شکل دیگه نمی دونم چکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید.



  7. #176
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سلام دوستان ماشین داداشم امروز کولرش قط شده ینی به گفته خودش داشته با سخنگو بازی میکرده که بعد اون کولرش کار نمیکنه ینی باد گرم میده ef7 مدل 90 دوگانه، البته دو سه روزی میشه این ماشین خریداری کرده!!! حالا مشکل از چی میتونه باشه ممکن گاز کولر خالی شده باشه اصلا ربطی به سخنگو نداشته باشه!


    کولر رابگذارد روی دستی ویا اتوماتیک دمای تنظیمی را20درجه بگیرد--دمای کابین را هم بخواندکه ممکن هست خراب شده باشد--


    ممنون آقا سهیل درست شد با تنظیم درجه


    اگه خواستی یخ بزنی یه مقاومت ۱۵ کیلو اهم بصورت موازی بزار سر راه ترموستات ، تا ۲+ درجه آف نمیکنه و میشه مثل ماشین خارجی


    سلام دوستان
    سمند EF7 دارم تحویل اسفند 94
    حدودا 12 هزارتا کار کرده
    گازسوز نیست
    وقتی کولر می زنم صدای موتور زیاد میشه یکم
    عادیه؟


    طبیعیه یکی اینکه هنگام کولر گرفتن دور موتور بالا میاد و برای جبران نیروی از دست رفته پاشش انژکتور ها زیاد میشه همچنین صدای کمپرسور و فن هم به این اضافه شده و باعث صدای زیاد از ماشین میشه


    ممنونم
    در کل وقتی مثلا دور موتور رو تا 3.5 هم ببرم صدا زیاده
    تو این حالت هم طبیعی هست؟؟؟؟


    در کل در حال کولر روشن بار زیادی رو موتور هست و این باعث افزایش صدا میشه،سعی کنید درین حالت زیاد به ماشین فشار نیارید و اجازه ندید دور 3.5 بالاتر بره


    به نظر ما بهتره دنده کشی در دورهای 3 تا 3.5 انجام بشه؟


    همون 3.5 منتها با شتاب کمتر به اون دوربرسید در کل تخته کردن هنگام کولر روشن مضره برای موتور



  8. #177
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    ممنون از شما دوست عزیز


    آقاآرمین برای کاهش صدا گردش هوارابیرون-یکی ازپنجره های عقب را2سانت پائین-درجه اواپراتورروی2وسرعت راروی90تا100نگهداریدتاصداکا ش یابد-بلافاصله بعدازکاهش صدابصورت عادی دکمه گردش راداخل وشیشه رابالاببرید--بخشی ازاین صدامربوط به دورتندفن ها هست که ازسمت موتوربصورت بم بگوش میرسد-فیلترکابین را هم درتابستان زودترتعویض نمائید--بالابردن دورموتور اگربدون شتاب ناگهانی باشد درکار کولرخللی ایجادنمیکند---


    ممنون آقا سهیل
    این تکنیکی که گفتید چجوری صدا رو کاهش میده؟
    راستش بیشتر این صدا از زمانی می یاد که دور موتور میره بالا


    کولرباعث ایجاد دورتندفنهای رادیاتورمیشودوبخشی ازفشاربادنمیتواندبموقع اززیردرب موتورفرارکند-وصدای بم تولیدمیکندکه شما وقتی این رزنانس ناخواسته راازبین میبریدبرای ادامه مسیرمشکل کمتری دارید--بخشی ازاین صدای بم هم مربوط به رزنانس ناخواسته تسمه کولرهست که زیرفشارکمپرسورهست وآزادانه نمیچرخدوفشاررابرپولی میل لنگ هم دارید--واینطوراحساس میکنیدکه همه چیز طبق معمول انجام نمیشود--گردش هوای کابین وشیشه عقب به فراربادکمک میکنندوسرعت اکونومیک ودرجه پایین اواپراتوربه پولی میل لنگ کمک میکنند--بعدازغلبه بر رزنانس دوباره میتوانید طبق معمول رانندگی کنید--


    بسیار زیاد از شما ممنونم


    سلام دوستان عزیز. ef7 مدل 93 تکسوز دارم. من هم وقتی کولر میگیرم با گاز دادن و رسیدن موتور به دور 3000، صدایی به موتور اضافه میشه که غیر از صدای فنهاست. نمیدونم صدای تنش تسمه هست یا مال کمپرسوره. صدایی مثل صدای دینام (ویژژژ) که روی دور 3000 و بالاتر محسوس هست و داخل ماشین هم شنیده میشه. به نظرم از همون اول که ماشینو تحویل گرفتم این صدا بود. به نظرتون طبیعیه؟ روی تندر 90 آزمایش کردم اما چنین صدایی رو نشنیدم.


    سلام
    امروز یه ef7 مدل ۹۴ دوگانه سوار شدم وقتی روی حالت درجا کولر گرفتم اصلا احساس نشد که دورموتور می افته
    اما برای خودم که مدل ۹۱ هست تا کولر میزنم دور موتور میاد پایین و بعضا خاموش هم شده
    مشکل از کجاست
    گاز کولر فابریک هست و خنک کنندگی عالی

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk


    سلام منم دقيقا همين صدايي كه شما ميشنويد رو شنيدم،فقط مشكل اينجاست دقت نكردم از صفري اين صدا بود يا جديدا ايجاد شده چون من اكثرا راديو گوش ميكنم تو ماشين،ولي اخيرا راديو خاموش بود و اين صدا رو شنيدم!دقتم كردم كه وقتي كلاج كولر درگير نيست صدا درجا قطع ميشه.٩٤-تك


    Sent from my iPhone using Tapatalk


    تمامی محصولات ایرانی با روشن شدن کولر افت قدرت پیدا میکنن و طبیعیه که صدا اضافه شه و کمی کپ کنه .
    بنده هم مدل ۸۹ همینه و صدا اضافه میشه و سنگینتر عمل میکنه.
    هر مدلی هم که باشه اگه خودتون پشت رول باشید خواهید دید که ماشین رفتارش تغییر میکنه.


    منکر کپ کردنش نیستم ولی کم نشدن دور موتور وقتی که کولر روشن میشد تو این مدل ۹۴ برام عجیب بود
    گفتم شاید ماشین من مشکل داره

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk



  9. #178
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    نگران نباشید ، ممکنه در اون لحظه کولر در حالت offموقت یا پدال رو تا ته فشار داده و برا لحظه ای قطع کرده ، ولی اینکه تاثیری روی موتور نداشته باشه غیر ممکنه چون بار کمپرسور اضافه میشه و هم از لحاظ قدرت موتور و هم برق تا حدودی افت پیدا خواهد کرد.


    قاعدتا نبایدخاموش بشه ماشین--اشکال ساده میتواندمربوط به دریچه برقی گازویا جرم گرفتن وکثیفی دریچه گازباشد..مشکل دیگرمیتواندبراثر ضعف برقرسانی به کوئلها درحین کولرگیری باشدکه اگربه باتری وآلترناتور مطمئن هستیدمیتوانیدباتقویت سیم مثبت کوئلها ازخاموش شدن ویا3کارکردن موتورجلوگیری کنید...


    من2تا حدس میزنم یکی وقتی اواپراتورهنوزسردهست فن کولر راخاموش میکنیدورطوبت زیادی میگیرد---خروجی آب کولرمسدودویانیمه مسدودشده باشدورطوبت زیادی رانزدیک اواپراتورنگهداشته است.........


    سلام
    در صورتی که اواپوراتور کثیف بشه و قارچ بزنه بعضا اونوقت بوی نم میده.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


    مرسی از پاسختون خب راه حل پیشنهادی برای رفع مشکل چی هست؟ چطوری خودم میتونم یا باید ببرم باطری ساز؟ و ببخشید حواسم پرت بود اشتباهی تو تاپیک دیگه ای سوالم رو مطرح کردم
    مرسی اما چطوری بشورم اپراتور رو؟


    بنظرم قبل ازهزینه کردن-بدون کولر،گردش هوارابگذاریدبیرون--درظهرگرما15دقیقه فن خالی بگذاریدروی4کارکندتا رطوبت خالی شود--سپس5دقیقه درجه4وبخاری کارکند.........


    سلام
    اسپری مخصوص هست برای اواپوراتور.
    البته نیاز نیست بخرید.ببرید این کولر سازی ها واستون تمیز میکنن
    راهی هم که اقا سهیل گفتن کار سازه خیلی.اما اگر خیلی کثیف شده باشه نمیشه کاربش کرد.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


    دوستان این مسئله که می گن قبل زدن کلید کولر کلاچ رو بگیریم وزمان خاموش کردن هم کلاچ رو بگیریم حرف درستی هست ؟ درسته که گاهی دور موتور بالاست بزنیم کولر ناگهانی درگیر بشه امکان گریپاژ شدن کمپرسور وجود داره ؟ هر چی فکر کردم آخه کولر هم در حرکت به صورت اتومات قطع و وصل میشه پس تکلیف اون چی میشه ؟


    برای باراول روزانه کاملا درست هست ولی برای کارکردهای بعدی درطی روزکمترنیازهست.


    با سلام
    من گفته های اقا سهیل رو انجام دادم نتیجه گرفتم اما بعد از یک روز دوباره بوی نم داد که من فیلتر کابین رو عوض کردم درست شد نمیدونم چه ربطی داشت اما دیگه بوی نم نمیده
    البته یه بارم روی 180 تا کولر روشن رفتم گفتم ایرادی باشه خودش رو نشون بده که هیچی نبود ...



  10. #179
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    منطقه شما ریزگردکمتری داردولی هر30هزارتا فیلترکابین راتعویض کنید--من20هزارتادراستان اصفهان عوض میکنم...........


    سلام به همه دوستان. بنده 2 مشکل دارم ک تو تاپیک های مختص خودش میزارم. اساتید محترم ی دنا مدل مرداد 94 دارم گاهی وقتها بخصوص شبها ک اکثر لامپها روشن هستش بیشتر این مشکل نمودار میشه. وقتی کولر روشن هست موتور میخاد بره رو کولر و هی زور میزنه ک بره ولی نمیشه و باد کولر سرد و گرم میشه همزمان صدای ترموستات هست که اف و ان میشه هی پشت سرهم میاد صدای شبیه چیق چیق.دادم ی تعمیرات کولر خوب کل سیستم کولر رو چک کرد ولی مورد نداشت گفت ببر اپدیت کن.منم بردم اپدیت ولی متاسفانه شکل از فرداش بازم شرو شد.درضمن من ماشینو از غریبه گرفتم و میدونم ک ایا قبلا همین مشکل رو داشتن یا نه.ممنون میشم منو از سردرگمی نجات بدین. بردمش نمایندگی گفتن باید بخابه تا مشخص کنیم چشه و چون میدونم اونجا ازمون خطا روش میکنن نمیخام بدم دستشون.سپاسگذارم


    شمایک باتری90آمپرساعت موقتا بگذاریدونتیجه راببینید---اگرموقع زورزدن ، چراغ چک ویا استاپ ویاباتری چشمک میزنند از رله دوبل هم میتواندباشد---درغیراینصورت سیم مثبت کوئلها مشکل دارندوتقویت کنید......


    بطورمستقیم تاثیرنداردولی بصورت غیرمستقیم مصرف رابالامیبرد--درجه2 برای اکثرمناطق خوب هست..


    با سلام خدمت اساتید و دوستان: من یه سورن 95 کلاس 11 دو ماه هه تحویل گرفتم چند روزه که از داخل داشبورد و قتی کولر روشن میکنم صدای دریچه برقی به صورت باز و بسته شدن میاد وقتی کولر رو هم خاموش میکنم تا چند دقیقه صدا باز و بسته میاد بعد قطع میشه بنظر شما مشکل کجا میتونه باشه


    سلام
    دکمه پنل کولر روشن نمیشه و کولر هم قاعدتا روشن نمیشه
    فیوزهای جعبه فیوز کنار روغن ترمز چک شد همه سالم هستن..دکمه های دیگه کار میکنن فقط این کار نمیکنه
    جای دیگه هست که باید چک بشه؟یا مشکل از کمپرسور هست؟


    ترموستات کولر رو هم چک کنید.زیر فرمونه


    اگرقبل ازخاموش شدن کولر احساس کم رمقی وکم جونی کولرداشتیداحتمال پائین بودن فشارگازهم هست.فشارراچک کنید.


    والا هر چی گشتم زیر فرمون چیزی ندیدم ..سمت چپ این باکس بود که توش چند تا رله مانند اون ته ته ها بود


    اینم کل زیر فرمون:



    اینم پنل..فقط اون چراغ a/c روشن نمیشه..



    ..نمیدونم ترموستات چه شکلیه و چطور باید تست کنم!

    امکان داره پشت پنل سیمی چیزی شل شده باشه؟
    چطور میشه درش آورد؟پیچ داره یا کشیدنیه؟

    از ماشین پیاده شدم دوباره استارت زدم دیگه روشن نشد

    کولر که کلا یه سالی بود میزدم ماشین کم جون میشد خیلی...یعنی ممکنه از فشار گاز باشه روشن نشدن دکمه پنل؟


    ببر همون مغازهای شارژ گاز کولر یا برق خودرو ، چیزی رو دستکاری نکن



  11. #180
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سلام دوستان
    کسی عکسی شماتیکی از نحوه اتصالات لوله های تهویه هوا مربوط به داشبرد داره؟ علی الخصوص تهویه زیر شیشه و کناری هااا
    این چند روزه که هوا سرد شده سمت راست شیشه جلو بخار میگیره و خوشبختانه سمت دیگه اوکی هست

    میخوام بدونم چی شده؟
    البته میدونم یه تیکه کاغذ فک کنم داخل بوده و آیا رفته جلو چیزی رو گرفته؟


    سلام دوستان.سمند من معمولی مدل 83 هستش که مدتیه حس میکنم عملکرد فن ها خوب نیست.گاهی وقتی کولر روشنه دورتند کار نمیکنه و گاهی هم خوب کارمیکنه.گاهی وقتی اتاق ماشین سرد میشه و کولر آف میکنه دورتند فن هم آف کرده و دمای ماشین تانزدیک 100میرسه.اما عملکرد دور کند خوبه و مشکلی نداره.بنظر شما ایراد از کجاست؟


    برای دور تند هر سه رله روی سینی فن تحریک میشن
    اول سمت راننده تحریک میشه و طی 2 3 ثانیه بعد اون دو رله دیگه فرمان میگیرن و فن ها هر دو میرن روی دور تند
    اگر نمیره روی دور تند رله رو اول چک کنید . دوتا رله وسط و سمت شاگرد
    بعد هم رله دوبل رو با یکی از دوستانتون یک بار عوض کنید .
    این آدرس ونقشه هاراهم یک دورمرورفرمائید:




    از قیمت تقریبی رادیات بخاری سمند XU7 خبر داری سهیل خان ؟ ماشین مدل 88 هستش همون احتمالا سوراخ شدن هست (برا خودش پوسیده میشه یعنی ؟)
    تعویضش به چه صورته باید پیش مکانیک رفت ؟ داشبورد اینا شنیدم باید باز شه و کلی مکافات ، درسته ؟ کلا به نظر شما چقد برام آب میخوره
    +
    اگه از بخاری استفاده نکنم ، اون نشتی کمتر میشه ؟ اصلا چه جوریه این سیستمش !


    40تومن رادیات بخاری و60 تومن دستمزدهست.روشی برای206 هست که بدون داشبورد بازمیکنند.چه تابستان وچه زمستان آب در رادیات بخاری جریان داردوآن دکمه قرمز فقط جهت باد را ازروی کولر به سمت بخاری برمیگرداندوفاقدشیربخاری برای قطع آب هست وبیشترپوسیدگی درتابستان که گرمابیشترهست رخ میدهد.


    این روش مختص 206 هست یعنی !؟

    حالا اگه داشبورد باز شد برا تعویض رادیات بخاری ، قطعه ی دیگه ای هم پیشنهاد میشه برا سرویس و تعویض اون پشت ؟! جهت یک تیر چند نشان و این حرفا عرض میکنم


    داشبورد206 هم ازنظر محل پیچهاونصب ، شباهتهایی با405وسمندداردولی مکانیک باتجربه هم میخواهد.کانالهای هوارا ازگردوخاک تمیزکنید.وباجاروبرقی تامیتوانید تمیزکنید.وپوسیدگی احتمالی قطعات پشت را بررسی کنید.موفق وموید باشید.


    بازم ممنون بابت راهنمایی های همیشگی
    یه نکته جدید و کمی امیدوار کننده ! امروز چون هوا ایده آل بود نه از بخاری استفاده کردم نه کولر ، دوبار چک کردم خبری از اومدن اب جدید نبود فقط رد همون چند روز پیش رو پلاستیک های اون زیر به شکل رسوب مانند مونده بود !

    آیا تو وضعیت فعلی شرایط متفاوت خواهد شد و اون قضیه نشتی و سوراخ بودم رادیات بخاری کنسله ؟


    داشبرد کامل باز نمیشه فقط مقداری بصورت اوریب از سمت راننده کشیده میشه اما نیاز اینکار باز کردن ستون فرمون هست.باید دست به آچارتون خوب باشه وگرنه بدید بیرون.من برای 405 خودم که دوتیکه هست رادیات بخاری اینطوری تعویض کردم


    سلام
    دوستان سمند ef7 دارم ماشین زمانی که کولر میزنم کم میاره شمه هارو هم عوض کردم اما شتاب نداره
    مشکل چیه



نخست ... 15161718192021 ... آخرین
بهترین بک لینک - سئو سایت - سفارش رپورتاژ آگهی - خرید آنتی ویروس - سیگنال فارکس تلگرام - خرید لایسنس نود 32 - دکتر اورولوژی تهران -
وان ایکس بت
خرید گوشی آیفون -
سایت بازی انفجار
سایت بت
جت بت
سایت enfejar
jetbet
تحلیل بیت کوین -
سایت پیش بینی فوتبال
منابع آزمون آیلتس -
سیب بت
بهترین بروکر فارکس - سایت تتر -
بازی انفجار
ردیاب - دانلود تراست والت - استخر پیش ساخته - دانلود سریال هیلو -
پوکر
betball90
بازی انفجار
سایت جت بت
سایت انفجار
آموزش تعمیرات موبایل شیراز - قرص تاخیری -
سایت انفجار
بلوک سبک - فلزیاب - نیازیها -
betorward
وان ایکس بت
سایت jetbet
اخبار روز - سینما برتر - تیترفا - روز 100 - هفت ستاره - سازندگی و توسعه - بیمانا نیوز

ورود

ورود